Na wszystkich kontenerach morskich obowiązują oznaczenia. System identyfikacji kontenerów został opisany w normie PN-EN ISO 6346:1995. Numer kontenera jak go czytać?
Numer kontenera i kod właściciela
Pierwsze 3 litery „CYC” to kod właściciela kontenera. W tym wypadku właściecielem jest firma Transplanner. Każdy kod właściciela jest zatwierdzony w międzynarodowej organizacji BIC (Bureau International des Containers et du Transport Intermodal).
Kolejna litera „U” to kod kategorii wyposażenia. Kod grupy produktów składa się z jednej z trzech następujących wielkich liter:
U – dla wszystkich kontenerów towarowych
J – dla odłączanego sprzętu związanego z kontenerami towarowymi
Z – dla przyczep i podwozi
Kolejny w oznaczeniu jest w pełni unikalny numer seryjny kontenera „307007”.
Ostatnia cyfra „9” to cyfra kontrolna. Sposób jej wyznaczenia jest zależny od poprzednich grup identyfikacyjnych.
Pozostałe oznaczenia
Dodatkowo kontenery znakuje się jeszcze kodem kraju, kodem wielkości oraz kodem typu kontenera. Wszystkie kody można sprawdzić tutaj.
Cyfra „2” to kod wielkości kontenera (długość), która wynosi 20′ (stóp), czyli 6 058 mm.
„0” to kod wielkości kontenera (wysokość i szerokość). W tym wypadku to 8′ (stóp), czyli 2 438 mm.
Oznaczenie „G1” to kod typu kontenera w tym wypadku kontener ogólnego zastosowania.
„PL” to oznaczenie kraju, w którym kontener jest zarejestrowany – PL – Polska (np. GB – Wielka Brytania, US – Stany Zjednoczone).