Kontener Combo

Kontener COMBO magazyn i biuro w jednym! Combo magazynowo-biurowy łączy funkcję biura oraz podręcznego magazynu. Kontener COMBO daje możliwość efektywnego wykorzystania dwóch funkcji (magazynowej i biurowej) wszędzie tam, gdzie ilość miejsca jest ograniczona. Nasze kontenery COMBO przygotowaliśmy na bazie kontenerów morskich 20’DV. Dzięki zachowaniu jego konstrukcji posiadają one wszystkie zalety kontenera morskiego: modułowość, łatwość transportu,…

Numer kontenera jak go czytać?

Na wszystkich kontenerach morskich obowiązują oznaczenia. System identyfikacji kontenerów został opisany w normie PN-EN ISO 6346:1995. Numer kontenera jak go czytać? Numer kontenera i kod właściciela Pierwsze 3 litery „CYC” to kod właściciela kontenera. W tym wypadku właściecielem jest firma Transplanner. Każdy kod właściciela jest zatwierdzony w międzynarodowej organizacji BIC (Bureau International des Containers et…

Kontener biurowy i socjalny – specyfikacje i typy

20’BR / kontener biurowy lub socjalny Kontener biurowy / socjalny – jest najpopularniejszym modelem kontenera niemagazynowego. Ma wiele zastosowań. Usytuowanie okien i drzwi jest uzależnione od egzemplarza. W modelach wykonywanych na zamówienie istnieje możliwość rozmieszczenia stolarki drzwiowej i okiennej według potrzeb. Kontener tego typu może pełnić funkcję zarówno biura, jak i szatni lub pomieszczenia socjalnego. Niezbędny na wszelkiego typu budowach.…

Kontenery morskie i magazynowe – specyfikacje i typy

20’DV Kontener przeznaczony do transportu i magazynowania ładunków drobnicowych. Użycie flexi-tanków lub liner-bagów pozwala na transport materiałów płynnych i sypkich. Materiał Stal typu corten Podłoga Sklejka (28 mm) na stalowych usztywnieniach Dopuszczenia CSC Container Safety Convention Składowanie Do 7 poziomów Max. waga brutto 30.480 kg Tara 2.245 kg Max. ładowność 28.235 kg Pojemność 33,1 m3…

Kontener morski – dokumenty, przeglądy i oznakowanie po przeglądzie

Każdy kontener morski powinien posiadać podstawowe dokumenty jakimi są: Świadectwo uznania typu konstrukcji kontenera, Metryka kontenera. Ponadto wyróżnia się następujące dokumenty kontenerowe, które stanowią podstawę budowy i nadzoru kontenerów w eksploatacji. International Convention for Safe Containers – 1972, (CSC) – czyli Międzynarodowa Konwencja o Bezpiecznych Kontenerach, 1972 (KBK) z poprawkami, Rozporządzenie Ministra Transportu, budownictwa i…

Kontenery – elementy podlegające inspekcji

Inspektor, czyli osoba przeprowadzająca przegląd, powinna być wyposażona w odpowiedni zestaw narzędzi i przyrządów pomiarowych, dzięki którym można zlokalizować i ocenić uszkodzenia kontenera. Należy pamiętać, że ważniejsze od powierzchownych oględzin i subiektywnych odczuć są pomiary uszkodzeń i deformacji. Elementy podlegające inspekcji to: ściana czołowa, lewa ściana boczna, ściana drzwiowa, prawa ściana boczna, dach, wnętrze kontenera,…

Kontenery – granice tolerancji dla uszkodzeń. Tolerancje ISO i IICL.

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ISO) nakazuje przestrzeganie pewnych minimalnych i maksymalnych wymiarów kontenera z ich dolnymi i górnymi odchyłkami. Żeby ustalić, czy naprawić uszkodzenie, które może mieć wpływ na te wymiary, IICL dopuszcza, poza tolerancjami ISO, inne tolerancje tzn. 5 mm dla elementów ramy czołowej ( słupki narożne, rama czołowa, drzwi z całym osprzętem, belka poprzeczna górna,…

Kontenery – nazwy i podstawowe określenia

Każdy właściciel / dzierżawca kontenera powinien znać podstawowe określenia związane z jego budową i eksploatacją. Szczególnie przydatne mogą okazać się one w czasie przeglądów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze nazwy i określenia kontenerowe. Kontenery – nazwy i podstawowe określenia: BELKA POPRZECZNA GÓRNA – element poprzeczny stanowiący część ramy drzwiowej lub czołowej kontenera. Łączy on dwa górne naroża zaczepowe…

Materiały służące do budowy kontenerów

Każdy kontener w zależności od rodzaju i swojego przeznaczenia, musi być zbudowany z odpowiednich materiałów zapewniających bezpieczeństwo transportu oraz przewożonego towaru. Kontenery izotermiczne, skonstruowane są w następujący sposób: Konstrukcja ramy jest taka sama jak w przypadku kontenerów uniwersalnych, Poszycie ścian, dachu, drzwi (zewnętrzne)- aluminium oraz stal nierdzewna, Poszycie ścian, dachu, drzwi (wewnętrzne)- również aluminium i stal…

Oznakowanie kontenera

Każdy kontener musi posiadać obowiązkowe oznakowanie w postaci tabliczek, emblematów, naklejek, które stanowią ważną informację o stanie kontenera w razie inspekcji. Na lewym skrzydle drzwi kontenera wyróżnia się następujące elementy oznakowania: Tabliczka CSC, Tabliczka celna, Tabliczka impregnacji drewna. Nieobowiązkowo podaje się: Emblemat właściciela kontenera, Emblemat towarzystwa klasyfikacyjnego, Tabliczka CSC jest jednym z najważniejszych elementów oznakowania…